یازدهمین سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات؛ بستری برای تبادل دانش و نوآوری در حوزه ICT

شماره :
47261
آخرین به روزرسانی :
دوشنبه 1403/07/16 ساعت 10:33
دسته بندی

یازدهمین سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات؛ بستری برای تبادل دانش و نوآوری در حوزه ICT

دکتر علیرضا یاری، دبیر علمی یازدهمین سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات (IST2024)، از برگزاری این رویداد با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ دکتر علیرضا یاری، دبیر علمی یازدهمین سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات، ضمن بیان این خبراعلام کرد که این دوره با تاکید بر "ارتباطات در عصر هوش مصنوعی" برگزار می شود. وی همچنین تصریح کرد: هدف اصلی این سمپوزیوم ایجاد بستری برای تبادل دانش و تجربیات بین پژوهشگران، نخبگان، صنعتگران و مدیران بخش دولتی و خصوصی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است. این رویداد فرصتی برای ارائه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در این حوزه و بررسی چالش‌ها و فرصت‌های پیش رو است.

این سمپوزیوم شامل سخنرانی‌های کلیدی از اساتید برجسته داخلی و خارجی، نشست‌های تخصصی، ارائه مقالات و کارگاه‌های آموزشی خواهد بود. همچنین نمایشگاهی برای ارائه آخرین محصولات و نوآوری‌های حوزه فاوا برگزار می‌شود. دکتر یاری افزود که این سمپوزیوم با استقبال چشمگیری از سوی پژوهشگران و اساتید مواجه شده و 244 مقاله دریافت و داوری شده‌اند که در طی دو روز به صورت شفاهی و پوستر ارائه خواهند شد.

دبیر علمی یازدهمین سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات بیان کرد که خروجی این سمپوزیوم شامل مقالات علمی پذیرفته شده، نتایج پژوهش‌های جدید و راهکارهای عملی برای چالش‌های موجود در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات خواهد بود. همچنین این رویداد بستری برای ایجاد شبکه‌های همکاری و توسعه روابط بین‌المللی در این حوزه فراهم می‌کند.

گفتنی است این سمپوزیوم در روزهای 18 و 19 مهرماه در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می‌شود. برنامه‌های اصلی شامل ارائه مقالات پذیرفته شده، سخنرانی‌های کلیدی و دو پنل مهم در انتهای هر روز خواهد بود که به مباحث هوش مصنوعی در صنعت ارتباطات و مباحث علمی و بنیادی این حوزه اختصاص دارد. همچنین از 14 تا 17 مهرماه، 19 کارگاه آموزشی توسط اساتید برجسته داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.

معاون پژوهش و توسعه ارتباطات علمی پژوهشگاه ICT همچنین با بیان اینکه این سمپوزیوم با حمایت‌های همه‌جانبه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با راهبری پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: پژوهشگاه به عنوان بزرگترین نهاد علمی و پژوهشی در حوزه فاوا، نقش مهمی در تقویت ارتباط بین دانشگاه و صنعت و ارتقاء سطح علمی کشور ایفا می‌کند. این سمپوزیوم نه تنها فرصتی برای ارائه و تبادل دانش است، بلکه بستری برای ایجاد شبکه‌های همکاری و توسعه روابط بین‌المللی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات فراهم می‌کند. نگاه حاکمیتی به این رویداد نشان‌دهنده اهمیت بالای آن در توسعه علمی و صنعتی کشور است و تلاش می‌شود تا با بهره‌گیری از تجربیات و دانش نخبگان، مسیر پیشرفت و نوآوری در حوزه ICT هموارتر شود.

گفتنی است بر اساس اعلام دبیرخانه یازدهمین سمپوزیوم بین المللی مخابرات، دانشجویان، پژوهشگران، اساتید و فعالان صنعت ICT جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه برگزاری این رویداد، ارسال مقاله، پیشنهاد برگزاری کارگاه آموزشی و سخنرانی در این سمپوزیوم می توانند به آدرس ist2024.itrc.ac.ir مراجعه کنند.

X