برگزاری کارگاه‌های تخصصی در روز سوم سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات IST2024

شماره :
47262
آخرین به روزرسانی :
سه شنبه 1403/07/17 ساعت 07:52
دسته بندی

برگزاری کارگاه‌های تخصصی در روز سوم سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات IST2024

در سومین روز از یازدهمین سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات IST2024 که در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، سه کارگاه تخصصی با حضور اساتید و متخصصان برجسته برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ در روز سوم سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات IST2024، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات میزبان سه کارگاه تخصصی با محوریت شبکه‌های نوری، معماری سازمانی مبتنی بر قابلیت و محاسبات بدون سرور بود. این کارگاه‌ها با حضور اساتید برجسته و متخصصان حوزه‌های مختلف برگزار شد و به بررسی جدیدترین روندها و فناوری‌های مرتبط پرداختند..

در ابتدا کارگاه "شبکه‌های نوری: روند فناوری‌ها و پژوهش" به سرپرستی دکتر محمدرضا پاروان و دکتر محمد هادی، به مرور مفاهیم اصلی شبکه‌های نوری و اجزای تشکیل‌دهنده این شبکه‌ها پرداخت. در این کارگاه، جدیدترین روندهای موجود در برنامه‌های پژوهشی و فناورانه در حوزه شبکه‌های نوری که قابلیت ایجاد شبکه‌های با نرخ بالا و پشتیبانی از خدمات نوین نظیر خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی و مدل‌های زبانی بزرگ را دارند، مورد بررسی قرار گرفت.

کارگاه "معماری سازمانی مبتنی بر قابلیت" به سرپرستی مهندس رضا کرمی، به مرور مفاهیم اصلی حوزه معماری سازمانی پرداخت. در این کارگاه، یکی از آخرین دیدگاه‌های توسعه معماری سازمانی تحت عنوان معماری سازمانی مبتنی بر قابلیت مورد بررسی قرار گرفت. تمرکز بر کسب‌وکار، ایجاد ارتباط میان بالاترین لایه‌های سازمانی و لایه‌های عملیاتی و همچنین ارائه راه‌حلی برای شروع منطقی فرآیند معماری از جمله مهم‌ترین مباحث این کارگاه بود.

کارگاه "جنبه‌های فنی راه‌اندازی یک سکوی محاسباتی بدون سرور برای موارد استفاده در ارتباطات" به سرپرستی دکتر امین قلمی اسگویی، ابتدا به مرور پارادایم نوظهور محاسبات بدون سرور و ویژگی‌های این شیوه محاسباتی پرداخت. در ادامه این کارگاه، به شکل عملی یک تابع ارتباطی نمونه بر روی یک پلتفرم میزبان بدون سرور منبع باز استقرار و مورد بحث قرار گرفت.

این کارگاه‌ها با استقبال گسترده شرکت‌کنندگان مواجه شد و فرصتی برای تبادل دانش و تجربیات در حوزه‌های مختلف فناوری اطلاعات و ارتباطات فراهم آورد.

X