امضای تفاهم‌نامه همکاری برای حمایت از ایده‌های محصول محور در حوزه فاوا در اختتامیه IST2024

شماره :
47268
آخرین به روزرسانی :
پنجشنبه 1403/07/19 ساعت 19:51
دسته بندی

امضای تفاهم‌نامه همکاری برای حمایت از ایده‌های محصول محور در حوزه فاوا در اختتامیه IST2024

یازدهمین دوره سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات (IST2024) با امضای تفاهم‌نامه همکاری جهت حمایت از ایده‌های محصول محور در حوزه فاوا به پایان رسید. 

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ در مراسم اختتامیه یازدهمین سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات (IST2024) که در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، یک تفاهم‌نامه همکاری ۴جانبه به امضا رسید. این تفاهم‌نامه بین پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران)، سندیکای صنعت مخابرات ایران، مرکز تحقیق و توسعه شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) و ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی (معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری) منعقد شد. 

هدف اصلی این تفاهم‌نامه، پاسخگویی اثربخش به نیازهای فناورانه در زیست‌بوم فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور است. این تفاهم‌نامه به منظور توسعه و تولید زیرساخت‌های ارتباطی، غلبه بر محدودیت‌های تحریمی، ایجاد زمینه‌های استقلال و اقتدار در توسعه شبکه و رونق کسب‌وکارهای مرتبط در سطح ملی به امضا رسید. همچنین، این همکاری در راستای تدابیر مقام معظم رهبری و سیاست‌های برنامه هفتم توسعه مبنی بر گذار به اقتصاد دانش‌بنیان و حمایت از رشد و جهش تولید دانش‌بنیان صورت گرفته است. 

در این مراسم، رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، نمایندگان سازمان‌ها و بخش‌های خصوصی و دولتی و همچنین مدیران صنعتی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات حضور داشتند و بر اهمیت این همکاری‌ها در توسعه و پیشرفت فناوری‌های نوین تأکید کردند. 

لازم به ذکر است اختتامیه یازدهمین سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات (IST2024) با حضور گسترده پژوهشگران، نخبگان، صنعتگران و تصمیم‌گیران حاکمیتی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد و در پایان این مراسم از شرکت کنندگان و حامیان این رویداد تقدیر شد. 

باید خاطرنشان کرد که در این رویداد، بیش از ۲۴۴ مقاله توسط پژوهشگران و دانشجویان و اساتید داخل و خارج از کشور ارائه شد و مقالات برتر معرفی شدند. همچنین، نمایشگاه‌های جانبی این سمپوزیوم فرصتی برای ارائه دستاوردهای صنعتی و محصولات و سرویس‌های توسعه داده شده در کشور فراهم کرد. 

این سمپوزیوم با هدف ایجاد فرصت‌هایی برای تعامل بین پژوهشگران، نخبگان، صنعتگران و تصمیم‌گیران حاکمیتی در کشور و عرضه آخرین دانش روز در این حوزه برگزار شد و توانست جایگاه خود را به عنوان برترین رویداد علمی حوزه ICT در کشور تثبیت کند.

X