منشور حقوق شهروندی

شماره :
46332
آخرین به روزرسانی :
سه شنبه 1403/05/2 ساعت 09:22

1- حق شهروندان است که بتوانند از اطلاعات و اسناد تحقیقاتی موجود در پژوهشگاه که دارای طبقه بندی نیستند به راحتی و متناسب با نیازمندی خود استفاده نمایند.
2- حق شهروندان است که با بهره‌مندی از دولت الکترونیک، به صورت عادلانه و بدون تبعیض بتوانند از خدمات برخط پژوهشگاه استفاده نمایند.
3-  حق شهروندان است که به صورت برابر و با شفافیت کامل از اطلاعات اقتصادی فاقد طبقه بندی از جمله اطلاعات مربوط به برگزاری مزایده‌ها و مناقصه‌های پژوهشگاه مطلع شوند.
4- حق شهروندان است که امور اداری آنها در پژوهشگاه با رعایت قانون، بی طرفانه و به دور از هرگونه منفعت جویی یا غرض ورزی شخصی انجام شود.
5- حق توان‌خواهان (شهروندان دارای معلولیت) و سالمندان است که امکانات لازم در ساختمان‌های پژوهشگاه برای تردد ایشان تعبیه شده باشد.
6- حق شهروندان خدمت گیرنده و کارکنان پژوهشگاه است که محیط پژوهشگاه، محیطی مطابق با فعالیت‌های پژوهشی، علمی و همچنین شئونات اسلامی، ارزش‌ها و فرهنگ ایرانی و فضایل اخلاقی انسانی باشد.
7- شهروندان از حق نقد و ابراز نارضایتی برخوردار بوده و می‌توانند هرگونه انتقاد یا پیشنهاد خود را به پژوهشگاه اعلام نمایند.
8- حق شهروندان است که بتوانند با مدیران ارشد پژوهشگاه ارتباط مستقیم داشته باشند.
9- حق شهروندان است که از اطلاعات بدون طبقه بندی طرح‌های کلان، سمینارها و برنامه‌های تحقیق و توسعه پژوهشگاه اطلاع داشته باشند.
10- حق شهروندان است که به فراخور نیاز از فرایندهای مختلف پژوهشگاه مطلع بوده و دچار پیچیدگی‌ها و یا تاخیر و تضییع زمان و منابع، در گردش کارها و امور نشوند.

X