بررسی تجربیات کشورها در استقرار فیبر مبتنی بر ارزیابی شاخص FDI

شماره :
46938
آخرین به روزرسانی :
دوشنبه 1402/12/14 ساعت 13:19
دسته بندی

بررسی تجربیات کشورها در استقرار فیبر مبتنی بر ارزیابی شاخص FDI

الگوهای سنجش و ارزیابی ضمن ارائه تصویری از موقعیت کشورها، محورهای مهم توسعه ای را در زمینه مورد بررسی نیز ارائه می کند. همچنانکه بررسی اقدامات و برنامه های کشورهای پیشرو نیز امکان پذیر است. در هر یک از موارد، استفاده از الگوهای سنجش و ارزیابی در سیاست گذاری و برنامه ریزی توسعه ای قابل بهره برداری است.

به دلیل اهمیت سرمایه گذاری فیبر و تاثیر آن بر توسعه جهانی و ابعاد اقتصادی و اجتماعی ناشی از آن، شرکت تحقیقاتی Omdia، معیاری برای ارزیابی و مقایسه توسعه فیبر در جهان به نام شاخص توسعه جهانی فیبر ایجاد کرده است. برخلاف سایر معیارهای مقایسه فناوری ها که فقط پوشش یا نفوذ خانوار را دنبال می‌کنند، هدف شاخص توسعه جهانی فیبر این است که تمام عناصر سرمایه‌گذاری شبکه فیبر را مورد ارزیابی قراردهد.

معرفی الگوی ارزیابی و نتایج آخرین گزارش منتشر شده سنجش توسعه فیبر در جهان همراه با معرفی تجربیات برخی کشورها که تجربه موفقی در توسعه فیبر داشته اند، در گزارش پیش رو بیان شده است. لازم به ذکر است که الگوی سنجش FDI می تواند به منظور تعیین موقعیت توسعه فیبر در کشور مورد استفاده قرارگیرد. 

برای دسترسی به محتوای گزارش به لینک روبرو مراجعه نمائید:                  https://vlib.itrc.ac.ir/parvan/resource/16248/

علاقه مندان به این موضوع می توانند با دریافت نسخه فایل پیوست به محتوای کامل این گزارش دسترسی پیدا کنند.

X