چالش ها و اصول بنیادین تنظیم مقررات فاوا و فضای مجازی

شماره :
46595
آخرین به روزرسانی :
شنبه 1402/07/8 ساعت 12:05
دسته بندی

چالش ها و اصول بنیادین تنظیم مقررات فاوا و فضای مجازی

پیشــرفت­های فناورانــه در ســال­های اخیــر، منجــر بــه پیدایــش پلتفرم­های دیجیتال یــا به عبارت دیگر بازارهای دیجیتال شده است. این پلتفرم­ها، زیرساخت­ها دیجیتال را بــرای ارائــه طیف وسیعی از خدمات آماده می ­کنند. گسـترش پلتفرم­های آنلاین در اقتصاد دیجیتال به حدی است که امروزه بزرگ­ترین شرکت­های دنیا، شرکت­های تکنولــوژی محــور و پلتفرم­های دیجیتال هستند.

از آنجا که ماهیت این پلتفرم­ها کــه بازارهــای دیجیتال نیــز نامیده می­شوند، ایجـاب مـی­ کنـد کـه تنها یک یا دو ارائه دهنده سرویس در بازار حضور داشته باشند، بنابراین در اقتصاد دیجیتال بـا بازارهای دیجیتال گسـترده و فراگیـری مواجـه هسـتیم کـه از ماهیت انحصاری برخوردارند. ایـن امر سیاست­گذاران و تنظیم­ گران حوزه رقابت را با چالش­های جدیدی مواجه می­ سازد. اما این چالش ها چیست؟

گزارش «چالش­ها و اصول بنیادین تنظیم مقررات فاوا و فضای مجازی» به این سوال پاسخ می­دهد.

لینک دانلود:   گزارش چالش ها و اصول بنیادین تنظیم مقررات فاوا و فضای مجازی

X