چالش ها و اصول بنیادین تنظیم مقررات فاوا و فضای مجازی
پیشــرفتهای فناورانــه در ســالهای اخیــر، منجــر بــه پیدایــش پلتفرمهای دیجیتال یــا به عبارت دیگر بازارهای دیجیتال شده است. این پلتفرمها، زیرساختها دیجیتال را بــرای ارائــه طیف وسیعی از خدمات آماده می کنند. گسـترش پلتفرمهای آنلاین در اقتصاد دیجیتال به حدی است که امروزه بزرگترین شرکتهای دنیا، شرکتهای تکنولــوژی محــور و پلتفرمهای دیجیتال هستند.
از آنجا که ماهیت این پلتفرمها کــه بازارهــای دیجیتال نیــز نامیده میشوند، ایجـاب مـی کنـد کـه تنها یک یا دو ارائه دهنده سرویس در بازار حضور داشته باشند، بنابراین در اقتصاد دیجیتال بـا بازارهای دیجیتال گسـترده و فراگیـری مواجـه هسـتیم کـه از ماهیت انحصاری برخوردارند. ایـن امر سیاستگذاران و تنظیم گران حوزه رقابت را با چالشهای جدیدی مواجه می سازد. اما این چالش ها چیست؟
گزارش «چالشها و اصول بنیادین تنظیم مقررات فاوا و فضای مجازی» به این سوال پاسخ میدهد.
لینک دانلود: گزارش چالش ها و اصول بنیادین تنظیم مقررات فاوا و فضای مجازی