اداره کارگزینی
از واحدهای تأثیرگذار در مدیریت منابع انسانی که مسئولیت انجام و پیگیری امور اداری تمام کارکنان و با هر نوع وضعیت استخدامی اعم از اعضای هیأت علمی و غیرهیأت علمی را برعهده دارد . فرایند اداره کردن منابع انسانی از یک سو و از سوی دیگر اداره امور استخدام و جذب کارکنان متخصص در حدود شرح وظایف برعهده این اداره است.
- انجام امور اداری مربوط به استخدام، تبدیل وضعیت استخدامی، ارتقاء، ترفیع، انتقال، مرخصی، بازنشستگی حقوق وظیفه وراث اعضای هیأت علمی و غیرهیأت علمی و تنظیم احکام کارگزینی براساس مقررات و آئین نامهها ارائه راهکارهای تکمیلی در جهت بهینه سازی سیستم و اتوماسیون اداری کارکنان
- مدیریت بخشنامههای صادره، جهت اجرای آن و در صورت نیاز ابلاغ به افراد ذینفع ارائه پیشنهادهای اصلاح و بهبود روشهای انجام کار در هماهنگی با واحدهای ذیربط و دفتر طرح و برنامه اعمال و اجرای قوانین، مقررات و آئین نامههای استخدامی
- تعبیر و تفسیرخط مشی امور پرسنلی پژوهشگاه و تفهیم آن به ادارات تابعه جهت اجراء مراقبت در اجرای مقررات انضباطی و رسیدگی به تخلفات کارکنان همکاری در تهیه و تنظیم شرح شغل کارکنان و تخصیص پستهای ثابت سازمانی با دفتر طرح و برنامه، همراه با شناخت صحیح و دقیق مشاغل از طریق مصاحبه با شاغلین پستهای سازمانی و کاربینی
- اجرای دقیق طرح طبقه بندی مشاغل با همکاری واحدهای ذیربط برنامه ریزی در امر ترفیعات و تغییر گروه شغلی کارکنان دریافت اطلاعات و مدارک کارکنان و بایگانی دستی، الکترونیکی آنها و تهیه و تنظیم و تحلیل آمار نیروی انسانی در سطوح مختلف