اداره اعتبارات و رسیدگی
رییس
معرفی
اداره اعتبارات و رسیدگی وظیفه نظارت، کنترل و مطابقت کلیه پرداختها و نیز مدارک و مستندات موجود آنها با قوانین و مقررات موجود برعهده دارد.
ماموریتها
- نظارت، کنترل و مطابقت کلیه پرداختها و نیز مدارک مثبته آنها با قوانین و مقررات شامل حقوق و دستمزد، کلیه قرادادها، تنخواه گردانها و غیره.
- رسیدگی به اسناد هزینه و صورت وضعیتهای مالی و صدور برگههای صدور چک.
- انجام روشهای ممیزی اسناد به منظور ایجاد سیستم کنترل داخلی منظم در امور مالی پژوهشگاه. رسیدگی به کلیه اسناد مالی.
- تهیه گزارشهای مورد نیاز داخلی و دستگاههای ذیصلاح مانند دیوان محاسبات، دارایی و غیره. تهیه ترازهای حساب ماهیانه و سالیانه.
- نگهداری، تمدید و ابطال ضمانتنامههای مربوط به قراردادها.
- گزارش تخلفات احتمالی به مراجع ذیربط و ارائه نظرات اصلاحی در موارد لزوم.
- نظارت و کنترل بر اعتبارات هزینهای (جاری)، درآمد اختصاصی، تملک دارائیهای سرمایهای و سایر حسابهای مستقل و مراکز هزینه مطابق موافقتنامه بودجه و سرفصلهای مربوطه و رفع مغایرت با اداره دفترداری.
- نظارت و کنترل بر ثبت صحیح اسناد هزینه در ردیفهای اعتباری تعیین شده و تهیه گزارشهای کسری اعتبارات طی دوره جهت اخذ مجوزهای مربوطه. نظارت بر محاسبه و تنظیم نقدینگی.
- نظارت و کنترل بر امور مربوط به اعتبارات اسنادی و ضمانت نامههای بانکی، علی الحسابها، پیش پرداختها و تهیه گزارشهای دورهای.
- رسیدگی و نظارت بر مجوزها، مدارک و اسناد پرداخت لیستهای حقوق و مزایای کارکنان و کسورات مربوطه.
- تنظیم اسناد بر پایه اعتبارات مصوب پژوهشگاه و مجوزهای صادره بر اساس فصول اعتبارات.
محتوای مرتبط موجود نیست.