اداره اعتبارات و رسیدگی

رییس
فاطمه قاضی مرادی
معرفی

اداره اعتبارات و رسیدگی وظیفه نظارت، کنترل و مطابقت کلیه پرداخت‌ها و نیز مدارک و مستندات موجود آنها با قوانین و مقررات موجود برعهده دارد.

ماموریت‌ها
  • نظارت، کنترل و مطابقت کلیه پرداخت‌ها و نیز مدارک مثبته آنها با قوانین و مقررات شامل حقوق و دستمزد، کلیه قرادادها، تنخواه گردان‌ها و غیره.
  • رسیدگی به اسناد هزینه و صورت وضعیت‌های مالی و صدور برگه‌های صدور چک.
  • انجام روش‌های ممیزی اسناد به منظور ایجاد سیستم کنترل داخلی منظم در امور مالی پژوهشگاه. رسیدگی به کلیه اسناد مالی.
  • تهیه گزارش‌های مورد نیاز داخلی و دستگاه‌های ذیصلاح مانند دیوان محاسبات، دارایی و غیره. تهیه ترازهای حساب ماهیانه و سالیانه.
  • نگهداری، تمدید و ابطال ضمانت‌نامه‌های مربوط به قراردادها.
  • گزارش تخلفات احتمالی به مراجع ذیربط  و ارائه نظرات اصلاحی در موارد لزوم.
  • نظارت و کنترل بر اعتبارات هزینه‌ای (جاری)، درآمد اختصاصی، تملک دارائی‌های سرمایه‌ای و سایر حساب‌های مستقل و مراکز هزینه مطابق موافقت‌نامه بودجه و سرفصلهای مربوطه  و رفع مغایرت با اداره دفترداری.
  • نظارت و کنترل بر ثبت صحیح اسناد هزینه  در ردیف‌های اعتباری تعیین شده و تهیه گزارش‌های کسری اعتبارات طی دوره جهت اخذ مجوزهای مربوطه. نظارت بر محاسبه و تنظیم  نقدینگی.
  • نظارت و کنترل بر امور مربوط به اعتبارات اسنادی و ضمانت نامه‌های بانکی، علی الحساب‌ها، پیش پرداخت‌ها و تهیه گزارش‌های دوره‌ای.
  • رسیدگی و نظارت بر مجوزها، مدارک و اسناد پرداخت لیست‌های حقوق و مزایای کارکنان و کسورات مربوطه.
  • تنظیم اسناد بر پایه اعتبارات مصوب پژوهشگاه و مجوزهای صادره بر اساس فصول اعتبارات.
فیلتر زمان مطلب
محتوای مرتبط موجود نیست.
X