آغاز بیست و یکمین کنفرانس بین‌المللی انجمن رمز ایران در پژوهشگاه ICT

شماره :
47277
آخرین به روزرسانی :
چهارشنبه 1403/07/25 ساعت 15:07
دسته بندی

آغاز بیست و یکمین کنفرانس بین‌المللی انجمن رمز ایران در پژوهشگاه ICT

یست و یکمین کنفرانس بین‌المللی انجمن رمز ایران صبح امروز به میزبانی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و دانشگاه تربیت مدرس آغاز به کار کرد. این کنفرانس با هدف هم‌افزایی دانش و انتشار یافته‌های نوین در حوزه امنیت اطلاعات و رمزشناسی و همچنین بررسی چالش‌های علمی و اجرایی در فرایند امن‌سازی فضای تبادل اطلاعات کشور برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ بیست و یکمین کنفرانس بین‌المللی انجمن رمز ایران صبح امروز به میزبانی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و دانشگاه تربیت مدرس در محل پژوهشگاه ICT آغاز به کار کرد. این کنفرانس با هدف هم‌افزایی دانش و انتشار یافته‌های نو و بدیع در حوزه امنیت اطلاعات و رمزشناسی و همچنین آشنایی و ارتباط استادان، پژوهشگران، صنعتگران، مدیران و کلیه علاقه‌مندان این حوزه و بررسی چالش‌های علمی و اجرایی در فرایند امن‌سازی فضای تبادل اطلاعات کشور برگزار می‌شود.

در مراسم افتتاحیه این رویداد دکتر رضا کلانتری، رییس پژوهشکده امنیت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ضمن خوش‌آمدگویی به میهمانان گفت: "بسیار خرسندیم که میزبان فرهیختگان، استادان، پژوهشگران، دانشجویان و فعالان صنعت افتای کشور در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، مرکز تحقیقات مخابرات ایران خواهیم بود. پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات همواره حامی انجمن رمز ایران به‌عنوان باسابقه‌ترین و معتبرترین انجمن حوزه امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات بوده و خواهد بود."

وی افزود: "بسیاری از بزرگواران حتماً به یاد دارند که در اواخر دهه هفتاد تا اوایل دهه هشتاد، دبیرخانه انجمن رمز در مرکز تحقیقات مخابرات ایران قرار داشت. با توجه به حوزه‌های پژوهشی مشترک پژوهشگاه و انجمن رمز، پژوهشکده امنیت پژوهشگاه نیز از بدو شکل‌گیری در سال ۱۳۸۵ تلاش کرده است تا حامی مادی و معنوی در کنفرانس‌های سالانه انجمن باشد و اعضای هیات علمی و پژوهشگران آن حضور موثر و فعالی در فعالیت‌های انجمن رمز، به‌ویژه برگزاری کنفرانس انجمن داشته باشند. در کنفرانس بیست و یکم هم این افتخار نصیب پژوهشگاه شد تا میزبان نشست‌های علمی، مراسم آغازین و پایانی کنفرانس در همراهی با برگزارکننده اصلی آن، دانشگاه تربیت مدرس باشد. امیدواریم با مشارکت پرشور شما سروران گرانقدر، حداکثر بهره علمی برای شرکت‌کنندگان در این همایش حاصل شود."

در ادامه، رییس پژوهشکده امنیت ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن معرفی پژوهشگاه و اهداف و برنامه‌های آن، به اقدامات انجام‌شده در حوزه‌های مختلف علمی، پژوهشی و آموزشی پرداخت و گزارشی از دستاوردها و محصولات پژوهشگاه ارائه کرد.

گفتنی است در روز اول این رویداد، نشست‌های تخصصی متعددی از جمله تقاعد چالش‌های امنیت سایبری کشور با برنامه هفتم پیشرفت، بررسی روش‌های ارائه امنیت و حفاظت از حریم خصوصی در بلاکچین‌های لایه سوم، تحلیل موضوعات راهبردی در قلمرو مقررات حفاظت از داده‌های عمومی و هوشمندسازی اجرای سناریوهای تمرین در میدان سایبری با استفاده از روش‌های یادگیری ماشین با حضور اساتید بین‌المللی به‌صورت آنلاین و حضوری برگزار شد.

لازم به ذکر است در بیست‌ویکمین دوره این کنفرانس‌ها نیز هشت موضوع کاربردی از جمله کامپیوتر کوانتومی و توزیع کلید کوانتومی، جرم‌یابی اندروید، حکمرانی، ریسک و انطباق، اندازه‌گیری ریسک امنیت سایبری و همچنین موضوعات مرتبط با امنیت اطلاعات و ارتباطات برای ارائه در کارگاه‌های آموزشی درنظر گرفته شده‌اند. این کارگاه‌ها با استفاده از ظرفیت و توانمندی جمعی از متخصصین حوزه امنیت سایبری کشور در دانشگاه‌ها، مؤسسات پژوهشی و بخش خصوصی تدارک دیده شده‌اند و برای دانشجویان، اساتید، فعالان صنعت افتا و عموم علاقه‌مندان به مباحث امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات (امنیت سایبری) قابل استفاده هستند.

X