اتخاذ هوش مصنوعی برای بهبود نتایج بیماران، صرفه جویی در هزینه، برابری سلامت

شماره :
41356
آخرین به روزرسانی :
جمعه 1402/06/3 ساعت 21:53

اتخاذ هوش مصنوعی برای بهبود نتایج بیماران، صرفه جویی در هزینه، برابری سلامت

مدیران مراقبت های بهداشتی به طور فزاینده ای به دنبال هوش مصنوعی برای بهبود نتایج بیماران، حمایت از صرفه جویی در هزینه ها و ارتقای برابری سلامت هستند.

بر اساس چهارمین نظرسنجی سالانه Optum در زمینه هوش مصنوعی (AI) در مراقبت‌های بهداشتی، با بررسی 500 مدیر ارشد مراقبت‌های بهداشتی از بیمارستان‌های پیشرو، طرح‌های سلامت، شرکت‌های علوم زیستی، کارفرمایان، 96 درصد معتقدند هوش مصنوعی نقش مهمی در تلاش‌ها برای دستیابی به اهداف برابری سلامت دارد. .علاوه بر این، 94 درصد موافقند که ارائه دهندگان وظیفه دارند اطمینان حاصل کنند که هوش مصنوعی به طور مسئولانه در سیستم مراقبت های بهداشتی استفاده می شود.

مدیر اجرایی Optum Insight گفت :«یافته‌های نظرسنجی امسال همچنان تأیید می‌کند که چگونه استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی می‌تواند به تقویت سیستم‌های بهداشتی و مقیاس‌بندی عملکردهای ضروری و کاهش بار اداری کمک کند، همه اینها به پزشکان کمک می‌کند تا بر مأموریت اصلی خود در مراقبت از بیمار تمرکز کنند».

با پاسخ مثبت اکثر شرکت‌کنندگان در نظرسنجی به استفاده از هوش مصنوعی در مراقبت‌های بهداشتی، داده‌های نظرسنجی نشان می‌دهد که 85 درصد از رهبران سلامت نشان داده‌اند که استراتژی هوش مصنوعی دارند، در حالی که 48 درصد آن را آغاز کرده‌اند. داده ها نشان دهنده روند صعودی نسبت به سال گذشته در رابطه با اجرای هوش مصنوعی است.

به طور کلی، 98 درصد از سازمان ها یا استراتژی دارند یا در حال برنامه ریزی هستند. حدود 72 درصد از رهبران حوزه سلامت ادعا کردند که به هوش مصنوعی برای پشتیبانی از فرآیندهای غیر بالینی و اداری که زمان درمان بیماران را از سوی پزشکان می‌گذراند، اعتماد دارند.

پاسخ دهندگان نیز اعلام کردند که از پتانسیل هوش مصنوعی برای بهبود نتایج بیمار از طرق مختلف، از جمله مراقبت مجازی از بیمار (41 درصد)، تشخیص و پیش بینی نتایج (40 درصد)، و تفسیر تصویر پزشکی (36 درصد) راضی هستند.

201000928.001

X