ارزیابی شایستگی های عمومی مدیران وزارت ارتباطات توسط مرکز آموزش مهارتهای تحول دیجیتال پژوهشگاه ICT
مجتبی مازوچی، رئیس مرکز آموزش مهارتهای تحول دیجیتال، از ارزیابی شایستگیهای عمومی مدیران ستاد وزارت و دستگاههای تابعه در شش ماهه نخست سال 1403 خبر داد.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ مجتبی مازوچی، رئیس مرکز آموزش مهارتهای تحول دیجیتال پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، اعلام کرد که انجام فرآیندهای کانون توسعه شایستگیهای عمومی مدیران پایه پس از یک سال وقفه از اسفند ماه 1402 و به دنبال اخذ مجوزهای مربوطه از سازمان اداری و استخدامی به مجریگری مرکز آموزش مهارتهای تحول دیجیتال پژوهشگاه از سوی وزارت متبوع از سر گرفته شد.
وی افزود: در نیمه نخست سال جاری، تعداد 549 درخواست ارزیابی از طرف ستاد وزارت و دستگاههای تابعه واصل گردیده است که با تلاش همکاران مرکز آموزش مهارتهای تحول دیجیتال در 6 ماهه اول سال جاری، تعداد 308 نفر در کانون ارزیابی مدیران این مرکز مورد ارزیابی قرار گرفتهاند و همچنین با توجه به نتایج ارزیابیها، بیش از 4300 نفر ساعت دوره آموزشی توسعه شایستگیهای مدیران نیز توسط این مرکز برگزار گردیده است.
مازوچی در ادامه بیان کرد که مهمترین اقدامات صورت گرفته شامل ایجاد یا بازنگری در زیرساختهای فنی و تدارکاتی کانون اعم از روزآمدسازی سامانه، سناریوپردازی، پیگیری و تدارک اقلام مصرفی و تشکیل بانک اطلاعاتی ارزیابان و شرکتکنندگان و برنامهریزی جلسات ارزیابی و صدور دعوتنامه ارزیابان و شرکتکنندگان در تعامل با نمایندگان ستاد، شرکتها و سازمانهای ذیل وزارت متبوع و ثبت نام شرکتکنندگان در سامانه کانون ارزیابی، برگزاری جلسات ارزیابی و استخراج گزارشهای نیمرخ شایستگی افراد و ارسال آنها به سازمانهای مربوطه و تولید محتوا و تعریف و برگزاری دورههای توسعه شایستگیهای عمومی مدیران پایه و انجام فرآیندهای مالی کانون اعم از صدور و پیگیری صورتحسابهای ارزیابی و محاسبه و اعلام مبالغ حقالزحمه ارزیابان است.
رئیس مرکز آموزش مهارتهای تحول دیجیتال پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزود: در حال حاضر در این مرکز علاوه بر تستهای روانشناسی، ارزیابی شایستگیهای عمومی تعهد، تعلق سازمانی، تفکر تحلیلی و حل مسئله، هدفگرایی، هدایت عملکرد، همت و سختکوشی، مهارتهای ارتباطی، مسئولیتپذیری، تیم و شبکهسازی، برنامهریزی و هماهنگی برای مدیران عملیاتی و پایه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و دستگاههای تابعه انجام میشود.
مازوچی همچنین خاطرنشان کرد: نتایج فرآیندهای ارزیابی به تشخیص ارزیابان و با توجه به توانمندیهای احصاء شده در طی جلسات مصاحبه، بازی فکری، کار تیمی و سناریوهای مربوطه در سه رده قبول، قبول مشروط و پذیرفته نشده تعیین میشوند و در این راستا افرادی که پذیرش مشروط شدهاند ملزم به گذراندن دورههای آموزشی مرتبط با شایستگیهایی هستند که طبق نتایج ارزیابی، در آنها نیاز به توسعه مهارت دارند و مرکز آموزش مهارتهای تحول دیجیتال برای چنین افرادی دورههای توسعه شایستگیهای عمومی برگزار میکند.
وی در پایان تصریح کرد: بهروزرسانی و ارتقاء محتوای دورههای توسعه شایستگیهای عمومی مدیران و تدارک و بهرهگیری از ابزارهای جدید ارزیابی از برنامههای در دست اقدام مرکز آموزش مهارتهای تحول دیجیتال برای کانون ارزیابی شایستگیهای عمومی مدیران میباشد و همچنین با توجه به ابلاغ دستورالعمل ارزیابی صلاحیت حرفهای از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور، این موضوع نیز در دستور کار این مرکز قرار گرفته است.