بازدید رئیس پژوهشگاه ICT از پارک علم و فناوری دانشگاه علم و صنعت 

شماره :
47060
آخرین به روزرسانی :
یکشنبه 1403/02/30 ساعت 20:08
دسته بندی

بازدید رئیس پژوهشگاه ICT از پارک علم و فناوری دانشگاه علم و صنعت 

 رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای همکاری های مشترک در حوزه فاوا، از پارک علم و فناوری دانشگاه علم و صنعت بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ دکتر سید محمد رضوی زاده، رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، از پارک علم و فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران بازدید به عمل آورد. این بازدید که با هدف تقویت همکاری‌های مشترک میان مراکز علمی و واحدهای فناور در حوزه ICT انجام شد، فرصتی بود تا رئیس پژوهشگاه ارتباطات از نزدیک با دستاوردها و پروژه‌های جاری در این حوزه آشنا شود. 

دکتر رضوی زاده در جریان این بازدید با تعدادی از پژوهشگران و فناوران جوان دیدار و گفتگو کرد؛ ایشان همچنین از چندین واحد فناور که در زمینه‌های نوین ارتباطات و فناوری‌های اطلاعات فعالیت می‌کنند، بازدید نمود و بر اهمیت نوآوری و توسعه فناوری در این عرصه تاکید کرد. 

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری در این بازدید، فعالیت شرکت های فناور را نشان از تعهد دانشگاه علم و صنعت به پیشبرد اهداف علمی کشور دانست و اظهار کرد: این موضوع گامی مهم در جهت تحقق بخشیدن به اهداف توسعه‌ای در حوزه ICT محسوب می‌شود و انتظار می‌رود که این بازدید و همکاری‌های آتی پژوهشگاه با دانشگاه، زمینه‌ساز پیشرفت‌های چشمگیری در این حوزه برای کشور باشد.
رضوی زاده با بیان اینکه پژوهشگاه ICT به عنوان حلقه اتصال دانشگاه و صنعت است، اظهار کرد: به دنبال ایجاد مرکز رشد تخصصی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات هستیم که بتوانیم زنجیره اکوسیستم فاوا را در کشور تکمیل کنیم و این در حالی است که تجربه مرکز رشد و پارک علم و فناوری دانشگاه علم و صنعت می تواند به ما در این راه کمک شایانی کند. 

در ادامه این بازدید، مجید اسماعیل زاده رییس پارک علم و فناوری دانشگاه علم و صنعت ضمن معرفی ظرفیت های موجود در پارک، گفت: بیش از ۸۰ شرکت فعال در پارک علم و فناوری دانشگاه علم صنعت حضور دارند که ۳۰ شرکت از آن ها دانش بنیان هستند و نقش بسزایی در حوزه زیرساخت های کشور دارند. 
وی همچنین خاطرنشان کرد: ما برای حمایت از این شرکت ها فضایی را در نظر گرفته شده که شرکت ها می توانند از این فضا به عنوان دفتر فنی استفاده کنند، همچنین برای اعطای مجوزهای مورد نیاز آن ها اقدامات حمایتی را نیز انجام می دهیم. 
رییس پارک علم و فناوری دانشگاه علم و صنعت همچنین در ارتباط با همکاری با پژوهشگاه ICT به صورت تخصصی در حوزه فاوا اعلام آمادگی کرد و افزود: هوشمندسازی در جامعه به واسطه فناوری اطلاعات یکی از ضرورت های کشور در تمام بخش ها می باشد که برای این موضوع لازم است، پروژه ملی تعریف شود. 
درپایان این بازدید مقرر شد تا طرح همکاری بین پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و پارک علم و فناوری دانشگاه علم صنعت در حوزه های هوشمند سازی و همچنین ایجاد مرکز رشد تخصصی در حوزه ICT به عنوان یک تفاهم نامه در آینده به امضا رسد.

X