برگزاری کارگاه‌های تخصصی در روز چهارم سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات IST2024

شماره :
47263
آخرین به روزرسانی :
سه شنبه 1403/07/17 ساعت 19:26
دسته بندی

برگزاری کارگاه‌های تخصصی در روز چهارم سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات IST2024

در چهارمین روز از یازدهمین سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات IST2024 که در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، چندین کارگاه تخصصی با حضور اساتید برجسته داخلی و خارجی برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی پژ<هشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ در روز چهارم سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات IST2024، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات میزبان چندین کارگاه تخصصی بود که به بررسی موضوعات پیشرفته در حوزه مخابرات و فناوری اطلاعات پرداختند. این کارگاه‌ها توسط اساتید برجسته داخلی و خارجی برگزار شد و به موضوعاتی همچون گیرنده‌های کمکی، سیستم‌های نرم‌افزاری خودتطبیق، خدمات اضطراری و ایمنی، تصویربرداری موج-میلیمتری و پردازش سیگنال‌های داپلر مربعی پرداختند.

دکتر امین امین‌زاده گوهری از دانشگاه هنگ کنگ، کارگاهی با عنوان "نگاهی به رویکرد گیرنده کمکی در نظریه اطلاعات شبکه" برگزار کرد. در این کارگاه، مفهوم به‌کارگیری متغیرهای تصادفی در سمت گیرنده که به عنوان گیرنده کمکی شناخته می‌شوند، مورد بررسی قرار گرفت. این گیرنده‌های کمکی می‌توانند مرزهای بیرونی ظرفیت کانال پخش، کانال تداخل و کانال رلع را افزایش دهند.

دکتر اسلام ناظمی، دانشیار دانشگاه شهید بهشتی، کارگاهی با عنوان "سیستم‌های نرم‌افزاری خودتطبیق" برگزار کرد. در این کارگاه، قابلیت‌های نرم‌افزارهای خودتطبیق به عنوان رویکردی برای بهبود عملکرد در شرایط فعالیت در فضاهای غیرقابل پیش‌بینی مورد بحث قرار گرفت و مفاهیم اصلی مورد نیاز جهت طراحی و پیاده‌سازی آنها بررسی شد.

مهندس محمدکاظم ستاری، مدیر معماری و مهندسی خدمات دیجیتال شرکت مبین‌نت، کارگاهی با عنوان "مبین‌نت به عنوان اپراتور هوشمند ایمنی و خدمات اضطراری" برگزار کرد. در این کارگاه، فعالیت‌ها و خدماتی که شرکت مبین‌نت در حوزه خدمات اضطراری و ایمنی ارائه کرده است، مورد بررسی قرار گرفت و به‌طور خاص در خصوص مراکز رصد و اعلام هشدار هوشمند پایش حریق بحث شد.

دکتر زهرا کاوه‌وش و دکتر محمد فخارزاده از دانشگاه شریف، کارگاهی با عنوان "معماری یک سیستم تصویربرداری موج-میلیمتری" برگزار کردند. در این کارگاه، مبانی اینگونه تصویربرداری و ملاحظات مختلف در خصوص ویژگی امواج میلیمتری، فرستنده-گیرنده‌های مورد استفاده، تجهیزات موجود در جهان و موضوع تصویربرداری دو بعدی بررسی شد و نمونه‌ای از یک سیستم پیاده‌سازی شده در کشور نیز مورد بحث قرار گرفت.

دکتر نظام‌الدین آیدین، دبیر بخش IEEE ترکیه، کارگاهی با عنوان "پردازش سیگنال‌های داپلر مربعی" برگزار کرد. هدف اصلی این کارگاه مرور بر مفاهیم پردازش سیگنال داپلر مربعی بود. با توجه به ظرفیت‌ها و قدرت پردازشی بیشتر که به واسطه قابلیت این نوع پردازش در فضای مختلط فراهم می‌شود، کاربردهای متنوعی برای این نوع پردازش وجود دارد که در این کارگاه در مورد چند نمونه بخصوص در حوزه پزشکی بحث شد.

بر اساس این خبر، این کارگاه‌ها همچون روزهای گذشته با استقبال گسترده شرکت‌کنندگان مواجه شد و فرصتی برای تبادل دانش و تجربیات بین‌المللی در حوزه مخابرات و فناوری اطلاعات فراهم آورد.

X