تاثیر هوش مصنوعی بر صنعت رستوران‌داری در طول همه‌گیری

شماره :
41464
آخرین به روزرسانی :
سه شنبه 1402/06/28 ساعت 16:36
دسته بندی

تاثیر هوش مصنوعی بر صنعت رستوران‌داری در طول همه‌گیری

فرآیند تحول دیجیتال در طول همه گیری بدون مرز پیشرفت کرده است.

راه حل های تکنولوژیکی بیشتر در بخش رستوران استفاده می شود. به عنوان مثال، بعداز COVID-19، مشاوره منوها از طریق کد QR گنجانده شد، عملکردی که به کاربران امکان می دهد بدون نیاز به تماس با منوی فیزیکی، منوی غذا و نوشیدنی را مشاهده کنند.

این اقدام به ساده‌سازی فرآیند سفارش و کاهش خطر سرایت کمک کرد. با این حال، این تنها یک نمونه از تغییراتی است که رستوران ها در شرایط اضطراری بهداشتی مجبور به ایجاد آن شده اند.

چه به دلیل یک وضعیت خاص مانند همه‌گیری یا تغییر الگوی مصرف مشتریان، شرکت‌ها باید فناوری‌های جدیدی را برای حفظ کسب‌وکار خود به کار ببرند. در طول همه گیری 38 درصد از مشاغل اتوماسیون خود را افزایش داده اند.

بخش رستوران در این زمینه می تواند از هوش مصنوعی برای بهینه سازی فرآیندهای خود استفاده کند. از طریق تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده و یادگیری ماشین، این مؤسسات می‌توانند فرآیند خرید و موجودی خود را ساده‌سازی کنند، هزینه‌ها را کاهش دهند و غذای کمتری را هدر دهند.

بر اساس این اطلاعات، مانند تقاضا برای غذاهای خاص و تعداد مصرف کنندگانی که به طور متوسط سرو می کنند، رستوران ها می توانند خرید خود را تنظیم کنند تا این فرآیند کارآمدتر شود و از هزینه های غیر ضروری یا هدر رفتن مواد غذایی جلوگیری شود.

هوش مصنوعی همچنین می‌تواند به خودکارسازی و ساده‌سازی زمان‌بندی برای کارگران کمک کند. در این حالت متغیرهایی مانند ساعات و روزهایی که بیشترین تعداد کاربر را دارند در نظر گرفته می شود. به این ترتیب شیفت های کارکنان رستوران با توجه به نیاز موسسه برنامه ریزی می شود.

برخی از رستوران‌ها ابزارهایی را پیاده‌سازی کرده‌اند تا مشتریان بتوانند سفارش خود را از طریق دستیارهای مجازی، ربات‌های گفتگو یا ربات‌های صوتی، ثبت کنند. از طریق کانال های مختلف، کاربران می توانند سفارش خود را ثبت کنند و حتی به کمک این دستیاران پرداخت کنند. از طریق این ابزار، کسب‌وکارها ارتباط با مشتریان را کارآمدتر می‌کنند و در عین حال می‌توانند با استفاده از تجزیه و تحلیل داده‌های تولید شده توسط ابزار، خدمات و تجربه بهتری را در موقعیت‌های آینده در مورد آنها بیاموزند.

در مورد لجستیک تحویل درب منزل نیز این فناوری کاربردهای مفیدی برای رستوران ها دارد. از طریق یادگیری ماشینی، می توان مسیرهای بهتری برای تحویل غذا به مشتریان طراحی کرد. به این ترتیب می توان از تحویل سریع سفارش، رسیدن غذا سالم و کاهش هزینه ها و زمان ها اطمینان حاصل کرد.

برخی از رستوران های فست فود در حال آزمایش این امکان هستند که کاربران بتوانند غذای خود را از طریق کیوسک های سلف سرویس مجهز به هوش مصنوعی سفارش دهند، اگرچه این مفهوم هنوز فراگیر نشده است.

اینها تنها بخشی از کاربردهایی است که هوش مصنوعی در سال های اخیر در بخش رستوران ها داشته است. با این حال، به طور فزاینده ای برای اجرای این فناوری در این نوع موسسات رایج خواهد بود.

221000818.062

X