سرمایه گذاری DARPA روی هوش مصنوعی به منظور تبدیل دستورالعمل به واقعیت افزوده

شماره :
41348
آخرین به روزرسانی :
جمعه 1402/06/3 ساعت 21:53

سرمایه گذاری DARPA روی هوش مصنوعی به منظور تبدیل دستورالعمل به واقعیت افزوده

آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی واشنگتن قراردادی به ارزش 5.8 میلیون دلار با تیمی که یک سیستم هوش مصنوعی می‌سازد، منعقد کرده است که می‌تواند دستورالعمل‌ها را اسکن کند و آن داده‌ها را به دستورالعمل‌های سیستم‌های واقعیت افزوده تبدیل کند.

شرکت ها در حال حاضر از فناوری های واقعیت افزوده در فرآیندهای تولید خود استفاده می کنند.

به عنوان مثال، لاکهید مارتین از عینک های واقعیت افزوده در مونتاژ سیستم های فضایی خود برای ناسا استفاده می کند. با روشن بودن عینک، تکنسین‌ها می‌توانند اطلاعات و دستورالعمل‌های مربوطه را در فضای اطراف خود در حین انجام کار خود ببینند و آنها را از رفتن مداوم به این طرف و آن طرف برای مشورت با کتابچه‌های راهنمای فیزیکی یا مانیتورهای رایانه نجات دهند.

هدف این است که کتابچه‌های کاغذی و ویدیویی موجود را که امروزه استفاده می‌شود، گرفته و به‌طور خودکار آنها را در سیستم‌های واقعیت افزوده تبدیل کنیم.

چارلز اورتیز، محقق اصلی AMIGOS، در بیانیه‌ای گفت: "واقعیت افزوده، بینایی رایانه، پردازش زبان، پردازش گفت‌وگو و استدلال، همگی فناوری‌های هوش مصنوعی هستند که صنایع مختلف را به‌طور جداگانه مختل کرده‌اند، اما هرگز به این شکل هماهنگ و هم افزا نبوده‌اند. پروژه AMIGOS با استفاده از مواد آموزشی موجود برای ایجاد راهنمایی AR جدید، این حرکت را تسریع می‌کند و هدایت کار و بازخورد را در زمان واقعی در دسترس قرار می‌دهد."

این تیم ها دو سیستم متفاوت اما مرتبط را به دارپا تحویل خواهند داد.

اولی یک سیستم هوش مصنوعی است که می‌تواند اطلاعات وظایف را از متون، تصاویر و ویدئوها استخراج کند.

سیستم دوم آن اطلاعات را می گیرد و بر اساس آن یک راهنمای واقعیت افزوده ایجاد می کند.

علاوه بر این، هوش مصنوعی دوم می‌تواند وظایف و اطلاعات را به شیوه‌ای شخصی‌سازی‌شده بر اساس مهارت‌ها و وضعیت عاطفی کاربر ارائه دهد.

219000930.369

X