فناوری تشخیص چهره برای سفرهای هوایی از ماه مارس در هند

شماره :
41320
آخرین به روزرسانی :
جمعه 1402/06/3 ساعت 21:53

فناوری تشخیص چهره برای سفرهای هوایی از ماه مارس در هند

مسافران داخلی که مایل به انتخاب دیجی یاترا هستند نیاز به یک بار ثبت نام برای یک شناسه DY منحصر به فرد دارند که می تواند برای همه سفرهای هوایی آینده استفاده شود.

پس از دو سال تاخیر، پروژه دیجی یاترا وزارت هوانوردی غیرنظامی احتمالاً از مارس 2022 آغاز می شود و سفر هوایی بدون کاغذ و روان را در هند به واقعیت تبدیل می کند. به گفته وزارت هوانوردی غیرنظامی، فاز اول پروژه دیجی یاترا از ماه مارس سال جاری در چهار فرودگاه در سراسر هند، کلکته، بنارس، پونا و ویجایاوادا اجرا می‌شود و پس از آن، این پروژه بزرگ‌تر و در سایر فرودگاه‌ها اجرا خواهد شد.

فرودگاه های سراسر کشور پروژه Digi Yatra بر روی فناوری تشخیص چهره و هوش مصنوعی کار می کند. در حین انجام پرواز داخلی، از مسافرانی که مایل به انتخاب دیجی یاترا هستند درخواست یک بار ثبت نام در فرودگاه یا از طریق پورتال دیجی یاترا می شود که در مقابل آن یک ID DY منحصر به فرد ایجاد می شود و برای همه پروازهای آینده استفاده می شود.

شناسه منحصربه‌فرد DY با هر بار رزرو بلیط با هر شرکت هواپیمایی به شماره PNR شخص پیوند می‌شود، که به نوبه خود در پایگاه داده مرکزی پورتال دیجی یاترا آپلود می‌شود. با کمک ایرلاین و با استفاده از هوش مصنوعی، پورتال قادر خواهد بود فرودگاه، شهر، ایرلاین و مشخصات مسافر را شناسایی کرده و شش ساعت قبل از حرکت پرواز، جزئیات را برای کارکنان امنیتی ارسال کند.

فرودگاه‌ها دارای گیت‌های سوار شدن خودکار خواهند بود که با استفاده از فناوری تشخیص چهره در چندین نقطه مانند دروازه ورودی اصلی به ساختمان ترمینال، گیت‌های پرواز و در ورودی منطقه نگه‌داری امنیتی (SHA) کار می‌کنند.

از طریق این فرآیند، برای مسافرانی که طرح دیجی یاترا را انتخاب می‌کنند، هیچ مداخله دستی در هیچ نقطه‌ای از فرودگاه با آن‌ها مواجه نمی‌شود، بنابراین زمان صرف شده در فرودگاه، از گیت ورودی اصلی تا گیت سوار شدن، به‌طور چشمگیری کاهش می‌یابد.

شرکت NEC Technologies هند مناقصه عملیاتی کردن پروژه دیجی یاترا در چهار فرودگاه را آغاز کرده است.

203001012.377

X