مجلات از هوش مصنوعی برای تشخیص تصاویر تکراری استفاده می کنند

شماره :
41349
آخرین به روزرسانی :
جمعه 1402/06/3 ساعت 21:53

مجلات از هوش مصنوعی برای تشخیص تصاویر تکراری استفاده می کنند

تعداد کمی از ناشران از نرم‌افزار خودکار برای تشخیص نقص در مقالات ارسالی استفاده می‌کنند. درست قبل از اینکه یک مطالعه در هر یک از ده مجله منتشر شده توسط انجمن آمریکایی تحقیقات سرطان (AACR) ظاهر شود، تحت یک بررسی اضافی غیرعادی قرار می گیرد.

از ژانویه 2021، AACR از نرم افزار هوش مصنوعی (AI) بر روی تمام دست نوشته هایی که پس از بررسی همتایان به طور موقت پذیرفته است، استفاده کرده است. هدف این است که به طور خودکار به ویرایشگرها در مورد تصاویر تکراری هشدار داده شود، از جمله تصاویری که در آنها قسمت‌های چرخانده، فیلتر شده، برگردانده شده یا کشیده شده‌اند.

بسیاری از مجلات با امید به جلوگیری از انتشار مقالاتی با تصاویری که به طور کامل بررسی شده اند – چه به دلیل تقلب آشکار یا تلاش های نامناسب برای زیباسازی یافته ها – افرادی را استخدام کرده اند تا نسخه های خطی ارسالی را به صورت دستی اسکن کنند و اغلب از نرم افزار برای کمک به بررسی آنچه پیدا می کنند استفاده می کنند. اما Nature دریافته است که در سال گذشته، حداقل چهار ناشر با تکیه بر نرم‌افزار هوش مصنوعی شروع به خودکارسازی فرآیند کرده‌اند تا نسخه‌های تکراری و جزئی را قبل از انتشار نسخه‌های خطی شناسایی کنند.

هنوز به ویرایشگرهای حرفه ای نیاز است تا تصمیم بگیرند وقتی که نرم افزار تصاویر را پرچم گذاری می کند چه کاری انجام دهند.

اگر مجموعه داده‌ها عمداً دو بار - با توضیحات - نشان داده شوند، برای مثال ممکن است تصاویر تکراری مناسب باشند. و برخی از تکرارها ممکن است خطاهای ساده کپی و چسباندن در طول مونتاژ دستنوشته باشند، نه تقلب. همه اینها تنها با بحث بین ویراستاران و نویسندگان قابل حل است.

با این حال، اکنون که هوش مصنوعی به اندازه کافی موثر و کم هزینه است، متخصصان می گویند که موجی از دستیاران خودکار بررسی تصویر می توانند در چند سال آینده صنعت انتشارات علمی را فراگیر کنند.

سایر کارشناسان یکپارچگی تصویر از این روند استقبال می‌کنند، اما احتیاط می‌کنند که هیچ مقایسه عمومی بین محصولات نرم‌افزاری مختلف انجام نمی شود.هم چنین بررسی‌های خودکار ممکن است بسیاری از موارد مثبت کاذب را نشان دهد .

224000930.359

X