نشست تخصصی "طراحی و تدوین نظام‌های ارزیابی خدمات دیجیتال" برگزار شد

شماره :
47209
آخرین به روزرسانی :
دوشنبه 1403/06/19 ساعت 13:46
دسته بندی
سلسله نشست های تخصصی پژوهشگاه ICT؛

نشست تخصصی "طراحی و تدوین نظام‌های ارزیابی خدمات دیجیتال" برگزار شد

پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه سلسله نشست های تخصصی، نشست"طراحی و تدوین نظام‌های ارزیابی خدمات دیجیتال" را با حضور متخصصین و کارشناسان برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ به منظور ارتقای توان حکمرانی کشور در حوزه فضای مجازی، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات نشستی تخصصی با عنوان "طراحی و تدوین نظام‌های ارزیابی و رتبه‌بندی خدمات پیام‌رسان و شبکه‌های اجتماعی، اپراتورهای خدمت‌رسان و سکوهای کسب‌وکار" برگزار کرد.

مهندس پیمان ابوالقاسمی، مجری پروژه طراحی و تدوین نظام‌های ارزیابی خدمات دیجیتال در آزمایشگاه فناوری اطلاعات پژوهشگاه ICT، در این نشست با تاکید بر اهمیت رشد و توسعه کاربردهای خدمات الکترونیکی، به ضرورت استقرار و راه اندازی نظام‌های ارزیابی مدون برای این خدمات اشاره کرد. وی افزود: "با توجه به گسترش روزافزون خدمات دیجیتال، نیاز به یک نظام جامع برای ارزیابی، رتبه‌بندی و اعطای مجوز به فراهم‌کنندگان این خدمات بیش از پیش احساس می‌شود."

بر اساس این خبر در این ارائه، مدل‌های مختلف نظام‌های ارزیابی مورد بررسی قرار گرفت و مراحل و الزامات لازم برای استقرار این نظام‌ها تشریح شد. این مراحل اصلی شامل تشریح اهداف نظام ارزیابی، ترسیم زیست بوم، تدوین شاخص و طراحی سطوح آزمون، تدوین مدل های اقتصادی بود؛ گفتنی است خدمات مورد نظر در این نظام ارزیابی شامل پیام‌رسان‌های اجتماعی، شبکه‌های اجتماعی، اپراتورهای خدمت‌رسان و سکوهای کسب‌وکار می باشد.

هدف از برگزاری این نشست، بررسی راهکارهای عملی برای تدوین و اجرای یک نظام ارزیابی جامع و موثر در حوزه خدمات دیجیتال است. با استقرار این نظام، می‌توان به بهبود کیفیت خدمات، افزایش اعتماد کاربران و ایجاد یک فضای رقابتی سالم در این حوزه کمک کرد.

گفتنی است در پایان این نشست تخصصی افراد حاضر در جلسه و مخاطبان آنلاین نشست به پرسش و پاسخ و بحث و بررسی پیرامون طراحی و تدوین نظام‌های ارزیابی و رتبه‌بندی خدمات پیام‌رسان و شبکه‌های اجتماعی، اپراتورهای خدمت‌رسان و سکوهای کسب‌وکار پرداختند.

لازم به ذکر است علاقمندان به مباحث این نشست تخصصی جهت دسترسی به محتوای کامل این نشست در اسرع وقت می توانند به لینک seminar.itrc.ac.ir مراجعه نمایند

X