هوش مصنوعی اقتصاد هند را شکل می دهد

شماره :
41352
آخرین به روزرسانی :
جمعه 1402/06/3 ساعت 21:53

هوش مصنوعی اقتصاد هند را شکل می دهد

جیتندرا سینگ، وزیر اتحادیه، روز پنجشنبه گفت هوش مصنوعی در حال شکل دادن به اقتصاد حال و آینده هند است و این کشور شروع به دیدن تاثیر آن در بخش مراقبت های بهداشتی، کشاورزی، آموزش، حکومت و خدمات مالی کرده است.

سینگ با سخنرانی در بیست و هفتمین دوره اجلاس فناوری DST-CII 2021 با برزیل، کانادا، روسیه و هلند به عنوان شرکای کشور، گفت که اکوسیستم نوآوری در هند فرصت های جدیدی را برای شرکت ها برای ایجاد ارزش، تکامل و رشد فراهم می کند.

او گفت: "هوش مصنوعی، به عنوان یکی از فناوری های مرزی، اقتصاد حال و آینده هند را شکل می دهد.این کشور شروع به دیدن تاثیر هوش مصنوعی در بخش مراقبت های بهداشتی، کشاورزی، آموزش، حکومت و خدمات مالی کرده است."

او گفت که همه‌گیری COVID-19 قوانین بازی را برای همیشه تغییر داده است.

اوافزود  که هند با فناوری هایی مانند هوش مصنوعی، تولید پیشرفته، زنجیره بلوک، انرژی سبز و محاسبات کوانتومی در نقطه محوری قرار دارد و در حال آماده شدن برای انجام یکی از بزرگترین تحولات فناوری قرن است.

سینگ در ادامه گفت : " وزارت علوم و فناوری (DST) تلاش های هماهنگی را برای پرورش و ترویج خلق و خوی علمی در میان توده ها انجام داده است و هدایت نوآوری در کشور را بر عهده دارد.  DST در حال تقویت کل زنجیره ارزش نوآوری هند است که شامل محققان، کارآفرینان، مؤسسات دانشگاهی و تحقیقاتی، استارت آپ ها، صنعت و غیره است. "

224000929.172

X