هوش مصنوعی می تواند عناوین قابل قبول، سرگرم کننده و جالب برای مقالات تحقیقاتی ایجاد کند

شماره :
41357
آخرین به روزرسانی :
جمعه 1402/06/3 ساعت 21:53

هوش مصنوعی می تواند عناوین قابل قبول، سرگرم کننده و جالب برای مقالات تحقیقاتی ایجاد کند

عناوین تولید شده توسط هوش مصنوعی به اندازه عناوین واقعی برای خوانندگان جذاب و سرگرم کننده بودند، اما عملکرد با دخالت انسان افزایش یافت.

هوش مصنوعی می‌تواند نقشی در ایجاد فرضیه یا جهت‌گیری برای تحقیقات آینده داشته باشد.

مطالعه ای نشان می دهد که فناوری هوش مصنوعی (AI) می تواند عناوین قابل قبول، سرگرم کننده و از نظر علمی جالب برای مقالات تحقیقاتی بالقوه ایجاد کند. هوش مصنوعی در حال حاضر برای کمک به پزشکان در تشخیص شرایط استفاده می شود، بر اساس این ایده که سیستم های کامپیوتری می توانند از داده ها یاد بگیرند و الگوها را شناسایی کنند.

برای یافتن این موضوع، محققان از عناوین 13 مقاله تحقیقاتی کریسمس BMJ پرخواننده در 10 سال گذشته استفاده کردند تا عناوین مشابه تولید شده توسط هوش مصنوعی را که برای شایستگی علمی، سرگرمی و قابل قبول بودن امتیاز گرفتند، به کار بردند.

عناوین تولید شده توسط هوش مصنوعی به طور کلی به عنوان دارای شایستگی علمی یا آموزشی کمتری نسبت به عناوین واقعی (58٪ در مقابل 39٪) رتبه بندی شدند، اما این تفاوت زمانی که انسان ها خروجی هوش مصنوعی را انتخاب کردند (58٪ در مقابل 49٪) غیر قابل توجه شد.

به گفته نویسندگان، این یافته با کار قبلی روی هوش مصنوعی مطابقت دارد که نشان می‌دهد بهترین نتایج از ترکیب یادگیری ماشینی با نظارت انسان به دست می‌آید.

محققان برخی محدودیت‌ها را تصدیق می‌کنند، اما می‌گویند حتی در زمینه عناوین عجیب و غریب «هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که خروجی‌های قابل قبولی تولید کند که جذاب هستند و می‌توانند خوانندگان بالقوه را جذب کنند».

با این حال، آنها بر اهمیت مداخله انسانی تأکید می کنند.

215000928.004

X