پیش بینی بازارهای سهام جهانی با تجزیه و تحلیل عکس های خبری در استرالیا

شماره :
41305
آخرین به روزرسانی :
جمعه 1402/06/3 ساعت 21:53

پیش بینی بازارهای سهام جهانی با تجزیه و تحلیل عکس های خبری در استرالیا

طبق مطالعه ای در استرالیا ، این سیستم از طریق آموزش هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل لیستی از محبوب‌ترین عکس‌های خبری در گتی، یک وب‌سایت تصویری که توسط رسانه‌های سراسر جهان استفاده می‌شود، کار می‌کند.

لیست ۱۰ برتر گتی متشکل از بیشترین دانلود عکس های خبری در ۲۴ ساعت گذشته است که توسط عکاسانی ارسال شده است که مهم ترین رویدادهای روز جهان را پوشش می دهند و ثبت می کنند.

به گفته دکتر آنجل ژونگ، نویسنده اصلی این مطالعه، با استفاده از یادگیری ماشینی برای تفسیر آنچه در هر عکس اتفاق می‌افتد، هوش مصنوعی امتیاز «بدبینی عکس» را برای آن روز محاسبه می‌کند. به محض اینکه معیار بدبینی عکس ارائه شد، هوش مصنوعی می‌تواند با «دقت ۹۵ درصدی» پیش‌بینی کند که آیا بازار سهام به سمت بالا یا پایین حرکت می‌کند.این مطالعه با عنوان «احساس عکس و بازده سهام در سراسر جهان» نشان داد که وقتی مردم در خلق و خوی بدی هستند و با عدم اطمینان بیشتری مواجه می‌شوند، روندها نشان می‌دهد که تمایل به خرید و فروش بیشتر و شدیدتر دارند.

دکتر ژونگ گفت که امتیاز بدبینی "ابزار خوبی" است که به معامله گران امکان می دهد در "زمان بسیار کوتاه" تصویری از حال و هوای بازار دریافت کنند.

مطالعه دانشگاه RMIT از قدرت یادگیری ماشین برای اسکن اقیانوسی از عکس‌های خبری بین سال‌های 1995 تا 2018 استفاده کرد، که سپس در 37 بازار سهام در سراسر جهان، از جمله بازارهای موجود در کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه اعمال شد. یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی قبلاً توسط تاجران و شرکت‌ها برای اسکن متن روزنامه استفاده می‌شود، اما این روش نمی‌تواند به راحتی بر موانع زبان غلبه کند، به این معنی که هر تحلیلی اغلب تنها معیاری برای سنجش دنیای توسعه‌یافته انگلیسی‌زبان است.

دکتر ژونگ گفت که مطالعه او روشی را ایجاد کرده است که "موانع زبانی را فراتر می‌برد" تا بتوان به سرعت حال و هوای بازارهای جهانی را که در آن به همه زبان‌های خارجی صحبت می‌شود، سنجید.

اوافزود  که امتیاز بدبینی اغلب امکان «پیش‌بینی» حال و هوا و حرکات بازار را تا 72 ساعت فراهم می‌کند.

در تلاش برای تعیین اینکه آیا یک عکس خبر خوب یا بد را به تصویر می‌کشد، هوش مصنوعی به دنبال سرنخ‌هایی مانند ژست‌های بدن، انواع خاصی از حالات چهره، رنگ‌ها و سوژه‌های تصویر بود.

210001019.384

X