کارفرمایان و سرمایه گذاران از ابزارهای هوش مصنوعی برای سرعت بخشیدن به استخدام استفاده می کنند

شماره :
41307
آخرین به روزرسانی :
جمعه 1402/06/3 ساعت 21:53

کارفرمایان و سرمایه گذاران از ابزارهای هوش مصنوعی برای سرعت بخشیدن به استخدام استفاده می کنند

شرکت ها به دنبال برتری در استخدام از طریق فناوری هوش مصنوعی و اتوماسیون هستند. کمبود مزمن کارگران باعث شده است تا کارفرمایان بیشتری به هوش مصنوعی روی بیاورند تا تلاش‌های جذب نیرو را افزایش دهند و به دنبال یک مزیت در نبردی فزاینده برای پر کردن فرصت‌های شغلی باشند.

کارفرمایان امیدوارند با خودکارسازی کارهایی که قبلاً دستی بوده‌اند - مانند بررسی اولیه متقاضیان شغل برای صلاحیت‌های اولیه، بررسی مدارک و مجوزهای حرفه‌ای، یا برنامه‌ریزی مصاحبه‌های بعدی، فرآیند استخدام را ساده‌تر کنند و کارگران موجود را قبل از ورود رقبا جذب کنند.

قابلیت‌های هوش مصنوعی، مانند نرم‌افزار هوش مصنوعی مکالمه‌ای، می‌توانند به ایمیل‌ها، پیامک‌ها و دیگر ارتباطات اولیه با متقاضیان سرعت ببخشند و به سرعت نامزدهای قوی را در مقابل استخدام‌کنندگان قرار دهند. سایر ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی برای تسریع فرآیند ورود کارکنان، جذب نیروهای جدید، آموزش دیده و راه‌اندازی با رایانه‌ها، برنامه‌های تجاری و حساب‌های ایمیل شرکتی استفاده می‌شوند.

وزارت کار روز جمعه گفت که استخدام در ایالات متحده در ماه دسامبر کاهش یافته است و کارفرمایان 199,000 شغل جدید اضافه کرده اند.برخی از اقتصاددانان می گویند که این کندی نشان دهنده ناتوانی شرکت ها در یافتن کارگر است زیرا عرضه نیروی کار کم است.

برخی از قانونگذاران، تنظیم کننده ها و تحلیلگران خواستار بررسی دقیق تر استفاده از نرم افزار هوش مصنوعی در ارزیابی نامزدهای شغلی شده اند.

آنها می گویند سوگیری استخدام می تواند ناشی از کلیشه های نژادی یا جنسیتی ناخواسته باشد که در مجموعه داده ها و الگوریتم ها مدفون شده است.

شورای شهر نیویورک در نوامبر لایحه‌ای را تصویب کرد که بر اساس آن کارفرمایان و آژانس‌های کارمند باید قبل از استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای بررسی نامزدهای شغلی، یک ممیزی سوگیری انجام دهند.

225001018.091

X