اخبار
در این بخش اخبار عمومی حوزه پژوهش را مشاهده میکنید.
رئیس پژوهشگاه ارتباطات در نشست مشترک با کاردار عراق مطرح کرد؛
چهارشنبه 1404/09/19 ساعت 07:47
رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، در جریان بازدید کاردار عراق در تهران، از پژوهشگاه بر ضرورت تدوین نقشهراه مشترک برای گسترش همکاریهای فناورانه دو کشور در حوزههای امنیت سایبری، هوش مصنوعی و توسعه نیروی انسانی متخصص تأکید کرد.
<
رییس پژوهشگاه ارتباطات:
سه شنبه 1404/09/18 ساعت 07:33
نشست تخصصی "رهیافتهای مشارکت فعال در مجامع بینالمللی حوزه ICT و اقتصاد دیجیتال" امروز با حضور مدیران، متخصصان و جمعی از اعضای هیئت علمی در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.
مدیرکل دفتر همکاریهای اقتصادی بینالمللی وزارت امور خارجه:
سه شنبه 1404/09/18 ساعت 07:28
دکتر علیرضا توتونچیان، مدیرکل دفتر همکاریهای اقتصادی چندجانبه و بینالمللی وزارت امور خارجه، در نشست «دیپلماسی فناوری؛ رویکردها، الزامات و مسیرها» با تأکید بر ضرورت انتخاب رهیافت صحیح در مجامع جهانی، اعلام کرد که حضور فعال، سازمانیافته و هماهنگ دستگاههای فنی و سیاسی، تنها مسیر حفظ منافع و حاکمیت دیجیتال کشور در تحولات بینالمللی است.
مشاور وزیر ارتباطات:
سه شنبه 1404/09/18 ساعت 07:12
دکتر احمدی در نشست «دیپلماسی فناوری؛ رویکردها، الزامات و مسیرها» با تأکید بر نقش محوری فناوری در شکلدهی به نظم جدید جهانی، اعلام کرد که امروز فناوری دیگر یک ابزار کمکی نیست، بلکه به قدرت، امنیت و اقتصاد کشورها تبدیل شده و عصر دیپلماسی فناورانه عملاً آغاز شده است.
شنبه 1404/09/15 ساعت 08:44
نخستین نشست از مجموعه برنامههای «چهارشنبههای کوانتومی» با حضور رئیس پژوهشگاه، معاون پژوهش و جمعی از استادان و پژوهشگران حوزه فاوا برگزار شد و مباحث تخصصی پیرامون کاربردهای فناوری کوانتومی و تحولات این حوزه در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات مورد بررسی قرار گرفت.
سه شنبه 1404/09/11 ساعت 19:09
در سیودومین همایش بیمه و توسعه، طرح «پلتفرم هوشمند سایبری» ارائهشده از سوی دکتر محمدحسام تدین، معاون پژوهشکده امنیت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، موفق به دریافت جایزه ویژه همایش شد و مورد توجه مدیران، متخصصان و سیاستگذاران صنعت بیمه قرار گرفت.
وزیر ارتباطات در جلسه نظارتی پژوهشگاه ارتباطات تاکید کرد:
پنجشنبه 1404/09/6 ساعت 19:13
وزیر ارتباطات در نشست نظارتی پژوهشگاه ارتباطات تأکید کرد که این مجموعه باید نقش تاریخی و راهبردی خود را در زیستبوم نخبگان، امنیت سایبری و همکاریهای بینالمللی بازیابی کند و با پرهیز از اقدامات تشریفاتی، پیوند مؤثر با نخبگان دانشگاهی و رتبههای برتر کنکور را بهعنوان یک مسئولیت مستمر و تأثیرگذار دنبال کند.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به نقل از مرکز روابط ع
چهارشنبه 1404/09/5 ساعت 11:03
دومین جلسه عمومی معرفی پروژه ملی «تدوین استاندارد ملی طراحی، ساخت و بهرهبرداری مراکز داده و نظام جامع تنظیمگری، ممیزی و رتبهبندی مراکزداده و خدمات ابری» با حضور گسترده متخصصان، مدیران ارشد و فعالان صنعت مراکز داده و خدمات ابری در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.
رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد:
چهارشنبه 1404/08/28 ساعت 15:27
در پی عقد تفاهمنامه مشترک میان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اجرای بند «ت» ماده ۶۶ برنامه هفتم توسعه و تربیت ۵۰۰ هزار نیروی متخصص حوزه اقتصاد رقومی، دکتر محمدحسین شیخی، رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، از نهاییشدن و تأیید اسناد حرفهای هوش مصنوعی و پنج فناوری کلیدی اقتصاد رقومی خبر داد؛ اسنادی که با تصویب آنها، مسیر توسعه مهارتهای…
یکشنبه 1404/08/25 ساعت 17:12
مرکز آموزش و مهارتهای تحول دیجیتال پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف تبیین نقش تحول دیجیتال در ارتقای آموزش مهندسی، توسعه مهارتهای تخصصی و گسترش همکاریهای دانشگاه و صنعت، در نهمین کنفرانس بینالمللی آموزش مهندسی ایران حضور یافت. این رویداد هفته گذشته در دانشگاه اراک با شعار آموزش روزآمد مهندسی؛ مشارکت و نقشآفرینی صنعت» برگزار شد.
شنبه 1404/08/24 ساعت 16:06
پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در رقابت میان صدها اثر از سازمانها و شرکتهای زیرمجموعه وزارت ارتباطات، توانست رتبه دوم بخش «تعامل با ذینفعان و گروههای اثرگذار» را در نخستین جشنواره روابطعمومی این وزارتخانه را کسب کند.
در سومین نمایشگاه فننما و بیستوششمین اتوکام اصفهان؛
چهارشنبه 1404/08/21 ساعت 19:29
مرکز توسعه و نوآوری هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در جریان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فناوری و نوآوری (فننما) و بیستوششمین نمایشگاه اتوکام ۱۴۰۴، با ارائهای تخصصی با موضوع «نقش هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ»، حضور مؤثر خود را در تبیین جایگاه داده و فناوریهای نوین در آینده بازاریابی دیجیتال به نمایش گذاشت.





